Petits dictons & citations




dimanche 6 mai 2012

Laatste maand, alles gaat veel te snel...

Luide papegaai die op de
foto wou in San Javier
Hey mensen!

Ja, ja, het is eeuwen geleden, blablabla, sorry, blablabla, en kunnen we nu over gaan naar wat wel (een beetje) interessant is?

Het heeft geen zin om alles wat de laatste maanden is gebeurd te vertellen, omdat de post zo al meer dan lang genoeg gaat zijn, en mijn geheugen niet al te goed is in het chronologisch ophalen van informatie. 

Schuim en koffie bij de carnavalstoet
Om het kort te zeggen: Nieuwjaar was leuk, Pasen zeer fijn, carnaval ook heel leuk al was ik er niet bij  voor het stadsbrede verfgevecht (gereisd door heel Bolivia met mijn tante die was overgevlogen), de zomer heeft plaats gemaakt voor de herfst (beste seizoen hier in Santa Cruz, want het zijn bijna altijd mooie dagen die iets frisser zijn (lees: aangename temperatuur die ik graag heel het jaar door had)  en af en toe iets vochtig en koud die je dwingen om een pull aan te trekken (en waar ze hier de winterjassen voor bovenhalen).

Nu begint de tijd te dringen en de AFS'ers overal hun kalender te ontwijken... Of juist niet, om daarna langs Facebook te gaan en even collectief te janken over hoe de tijd vliegt.




In de yungas van La Paz...
Ik probeer zoveel mogelijk van alles te genieten; de mensen die ik heb ontmoet op de unief hier (vast en zeker totaal anders dan in België, vaak geen les wegens 'verkiezingen in het docentenkorps', 'solidariteit met de medische sector' (die al een tijd staakt en zelfs tot de hongerstaking is gekomen) of gewoon omdat de leerkrachten niet komen opdagen, I tell you, it's like playing the lottery), de totaal fantastische rock 'n roll band die ik ondertussen zowat op de voet volg (wie laatst op Facebook is geweest en foto's heeft gezien weet dat), het goeie weer en de hopen tijd die ik hier heb om te doen wat ik wil, zij het absoluut niks.

Ik ga zien of ik geen twee weken langer kan blijven ('t zal toch maar blok zijn als ik op de geplande datum terug in 't land ben) om na de eindoriëntatie in La Paz terug af te zakken naar Cochabamba en iedereen 'tegoei' gedag te zeggen...

Ik ben onbewust begonnen aan lijsten van dingen die ik ga missen, althans dat denk ik want ik ben beginnen zoeken naar kooklessen en de cd  van m'n fameuze rock 'n roll band (nee, maar, serieus, als je ooit in Santa Cruz zit, ga ze zien. Los Salmones, ze zitten op Facebook (wie zit er tegenwoordig niet op Facebook...))

Ander nieuws, ik heb tot het ongeluk van mijn mama een tattoo laten zetten... En omdat zij 'm nog niet heeft gezien ziet niemand (in België) het tot nu toe. Als het een troost is, iedereen zegt dat het er goed uitziet en niemand zwijgt op een louche manier, dus 't is niet dat r een monster op mijn schouderblad staat.
Er zitten blonde highlights in m'n haar. Ik gaf de kapper 'carte blanche'.

Ik zit een beetje zonder inspiratie vandaag, dus ik zal het hierbij laten (als je zin hebt in een postkaartje, ik heb nog een grote voorraad die weg moet, laat gewoon je adres achter).

Groetjes en tot (veel te) snel,

Magali.


Muziek op een koude vochtige avond:
lange mouwen en een sjaal!
In maart; heel het publiek op de
scene en de zanger op de tafel...
We're gonna rock this town -- één van de gitaristen en de bassist
Lange mouw noch sjaal zullen lang hebben
geduurd... nog  steeds dezelfde avond!

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

Comment here... (If using 'anonymous' please include your name in the message)